سه مساله اصلي پيش روي يک زبان آموز
خرید هندزفری جبرا اصلی
خرید نرم افزار های مهندسی
آموزش زبان های خارجی
۱- ايجاد شور و هيجان در فراگيري زبان
تمام زبانآموزان رفیق دارند که به خوب ي انگليسي حرف کنند. آنها از اين فکر که قادر باشند «روان» حرف کنند و با ديگران به انگليسي رابطه برقرار کنند به هيجان ميآيند. ولی آنها اکثرا ً توجه ي به فرآيند راهنمای ندارند. در نظر بيشتر زبانآموزان، فراگيري زبان انگليسي يک اجبار است – چيـزي که مجبور به انجام آن هستنـد، اما ميلي به آن ندارنـد. آنهـا در فراگيري زبان انگليسي هيچ لذتي نميبينند. بطور خلاصه، بيشتر زبانآموزان رفیق دارند که انگليسي حرف کنند اما رفیق ندارند به فراگيري زبان انگليسي مشغول باشند. اين اولين و مهمترين مشکلي است که پيش روي يک زبان آموز قرار دارد، زيرا کسي که تمايلي به فراگيري يک زبان خارجي نـدارد، آن را بـه خوب ي فرا نخواهـد گـرفت. اگـر شما «انگليسي» را رفیق نداشتـه باشيـد، «انگليسي» هم شما را رفیق نخواهد داشت!
چنانچه ميخواهيد که زبانآموز موفق ي باشيد، ضروری است که خود فرآيند آموزش را هم رفیق داشته باشيد. لازم است که زماني را که صرف فراگيري انگليسي ميکنيد، به عنوان تفريح استآسان خود به حساب آوريد. به عنوان مثال، شما بايد از مسائل زير لذت ببريد:
خواندن عبارات انگليسي و فکر کردن در مورد ساختار آنها
فراگيري لغات جديد از يک ديکشنري
نوشتن يک عبارت انگليسي صحيح با کمک گرفتن از ديکشنري، کتاب گرامر و اينترنت
تمرين تلفظ اصوات کلمات انگليسي
به طور آرماني، فراگيري زبان بايستي جهت شما يک تفريح به حساب بيايد. شما بايد را يک «زبانآموز» قلمداد کنيد – کسي که فراگيري زبان انگليسي را به عنوان يکي از فعالی تهاي مورد علاقهاش گزینش کرده است.
۲- ايجاد اولين تغيير در زندگي
تصميم جهت فراگيري زبان انگليسي نيازمند ايجاد تغييراتي در زندگيتان ميباشد. به عنوان مثال تصميم ميگيريد که هر روز ۳۰ دقيقه جهت خواندن يک کتاب انگليسي بگذاريد بر اين تصميم پافشاري ميکنيد. ايجاد يک تغيير کوچک ولي دائمي در زندگي آسان نيست، به ویژه اگر فراگيري زبان «سرگرم کننده» به نظر نرسد. به هر حال، زبانآموزان بايد به خاطر داشته باشند که چنانچه روزي ۱۵ دقيقه به تحقيق انگليسي بپردازند، نتيجه بهتري ميگيرند تا اينکه مثلاً هر يک ماه يکبار، يک روز کامل را به اين کار اختصاص دهند.
۳- ايجاد تغييرات ديگر در زندگي
اگر چه ايجاد اولين تغيير، خود کار دشواري است، ايجـاد تغييرات بعدي نيـز سخت است. بسياري از زبانآموزان اولين گام را برميدارند (مثلاً بررسي هر روز يک کتاب بـه زبان انگليسي) همانجا متوقف ميشوند. آنها خود را درگير فعالی تهاي «انگليسي ساز» نميکنند.
يک زبانآموز خوب مجموعهاي از فعالی تها (خواندن متن، تماشاي برنامههاي زبان اصلي، تمرين تلفظ …) را در اختيار دارد و هر کدام را بر طبق حال و هواي گزینش ميکند. يک فعالی ت به خودي کافي نيست، زيرا اولاً شما زودتر خسته ميشويد ثانياً به شما طيفي از مهارتهاي زبان ارائه ميدهد که نوعاً زياد محدود است. به عنوان مثال خواندن متون انگليسي نميتواند تلفظ شما را تقويت نماید ، اگر چه ميتواند گرامر، دايره لغت و مهارتهاي نوشتاري و درک مطلب شما را تقويت نماید .