با درود گرم خدمت تمام دانشجویان عزیز و محترم . در این پست دانلود پروژه انتها نامـه کارشناسی اافزایش رشته مهندسی برق صندلی چرخ دار الکتریکی را دراختیار شما عزیزان قرار داده ایم . این پروژه انتها نامـه در قالب ۱۶۰صفحه به زبان فارسی است . فرمت انتها نامـه به صورت ورد word قابل ویرایش هست و قیمت انتها نامـه نیزدرمقایسه بابقیه فروشگاهها بسیار زیاد مناسب است
پایان نامه ارشد کامپیوتر
پایان نامه ارشد کامپیوتر,پایان نامه ارشد کامپیوتر,پایان نامه ارشد کامپیوتر
از این پروژه انتها نامـه آماده میتوانید در نگارش متن انتها نامـه خودتون استفاده کرده و یک انتها نامـه خوب رو تحویل استاد دهید .
فصل اول- مقدمه
فصل دوم- بررسي صندلي چرخدار
مقدمه
۱-۲- اجزاء صندلي چرخدار
۱-۱-۲- سيستم رانش
۳-۱-۲- چرخها
۴-۱-۲- اسكلت بندي
۲-۲- انواع صندلي چرخدار
۳-۲- ابعاد استاندارد صندلي چرخدار
۴-۲-پارامترهاي با اهمیت در گزینش صندلي چرخدار
۵-۲-نكات مهم در انتخاب صندلي چرخدار
۶-۲-معین ات صندلي چرخدار الكتريكي
۱-۶-۲-راههاي هدايت صندلي چرخدار الكتريكي
۲-۶-۲-روشهاي هدايت صندلي چرخدار الكتريكي
۷-۲-موارد استفاده از صندلي چرخدار
۸-۲-موارد عدم مصرف از صندلي چرخدار
خلاصه
فصل سوم- انتخاب ادوات مورد نياز
مقدمه
۱-۳-صندلي چرخدار
۲-۳- موتور الكتريكي
۱-۲-۳-باتريك نيكل- كآدم يوم
۲-۳-۳- باتري سرب- اسيد
۴-۳- مدار كنترل سرعت
۵-۳- انتخاب المال سوئيچ
۶-۳- انتخاب وسيله هدايت
خلاصه
فصل چهارم- طراحي كنترل كننده
مقدمه
۱-۴- پروتكل هدايت صندلي بر اساس حركت صندلي چرخدار
۲-۴- رابطه بين سرعت خط
۳-۴- بررسي ديناميك ثابت صندلي چرخدار
۴-۴- بررسي كنترل حلقه بسته
۴-۵- راههاي كنترل صندلي چرخدار الكتريكي
۱-۵-۴- كنترل كننده هاي قابل تنظيم
۲-۵-۴- كنترل با سنسورها همكار
۳-۵-۴- كنترل تحمل پذير خطا
۶-۴- سازگاري الكترومغناطيسي
فصل پنچم
مقدمه
شيوه هاي تهیه و تولید مدار
۱-۵-پياده سازي بهروش آنالوگ
۱-۱-۵- كنترل كننده PWM
۲-۱-۵- محاسبه جريان گيت ماسفت
۳-۱-۵- انتخاب فركانس برشگري
۴-۱-۵- استخراج پارامترهاي موتور ANCN7152
۵-۱-۵- ساختن ولتاژ منفي از ولتاژ مثبت
۲-۵- پياده سازي به نحوه ديجيتال
۱-۲-۵- روشهاي سنجش شارژ باتري
۲-۲-۵- تهیه و تولید منبع تغذيه منفي
خلاصه
فصل ششم- نتايج آزمايشات
فصل هفتم- نتيجه گيري پيشنهاداتي جهت ادامه كار
مراجع
ضميمه (۱)- نرم افزار هدايت صندلي چرخدار
ضميمه (۲)- برنامـه ثبت تحليل داده ها براي تعيين
ضميمه (۳)- گاتالوگ موتور ANCN7152
ضميمه (۴)- گاتالوگهاي ۸۹۵۱ و TL494
فهرست شكلها
شكل صفحه
شكل (۲-۱): نمودار ابعاد اساسي صندلي چرخدار
شكل (۱-۳): تصاوير تقربي صندلي چرخدار از زواياي مختلف
شكل (۲-۳): نماي چرخ عقب و متعلقات آن
شكل (۳-۳) نيروهاي وارد شده به محور چرخ
شكل (۴-۳): نيروهاي وارد شده به صندلي چرخدار در سطح شيبدار
شكل (۵-۳): برشگر كاهنده با بار اهمي
شكل (۶-۳): تقسيم بندي برشگرها
شكل (۷-۳): برشگر كلاس B
شكل (۸-۳): برشگر كلاس C
شكل (۹-۳): برشگر كلاس D
شكل (۱۰-۳): برشگر كلاس E
شكل (۱۱-۳): كنترل دو جهته دور موتور DC با رله SPDT
شكل (۱۲-۳): نماي مداري GTO
شكل (۱۳-۳): نماي مداري ماسفت كانال N
شكل (۱۴-۳): نماي مداري IGBT
شكل (۱-۴): چرخهاي صندلي عقب صندلي چرخدار
شكل (۲-۴): نيروهاي وارد شده به مركز جرم
شكل (۳-۴): دستگاه مختصات صندلي چرخدار
شكل (۴-۴): دياگرام بلوكي سيستم صندلي چرخدار الكتريكي با كنترل آدم
شكل (۵-۴): سينماتيك صندلي چرخدار
شكل (۶-۴): دياگرام بلوكي دياگرام بلوكي كامل شده شكل (۴-۴)
شكل (۱-۵): جمع كننده و تفريق كننده آنالوگ
شكل (۲-۵): پياده سازي تابع قدر مطلق با پل ديودي
شكل (۳-۵): يكسوساز نيم موج ايده آل
شكل (۴-۵): يكسوساز تمام موج ايده آل
شكل (۵-۵): روش تضعيف سيگنال خروجي جمع كننده
شكل (۶-۵): روش تضعيف سيگنال خروجي تفريق كننده
شكل (۷-۵): شیوه بافر كردن خروجي جوي استيك
شكل (۸-۵): تراشه TL494
شكل (۹-۵): جريانهاي كشيده شده بوسیله گيت روشن شدن
شكل (۱۰-۵): روشن شدن ماسفت با پایداری
شكل (۱۱-۵): روشن شدن ماسفت با پایداری ترانزيستور
شكل (۱۲-۵): مدار تحريك ماسفت
شكل (۱۳-۵): ولتاژ جريان سوئيچ در حال روشن شدن
شكل (۱۴-۵): روشن جواب پله براي استخراج
شكل (۱۵-۵): اعمال ولتاژ پله به موتور
شكل (۱۶-۵): جواب پله به موتور
شكل (۱۷-۵): مدار معادل الكتريكي براي موتور DC
شكل (۱۸-۵): جواب فركانس جريان آرميچر و سرعت موتور
شكل (۱۹-۵): تنظيم دوره كار بوسیله TL494
شكل (۲۰-۵): تهیه و تولید منبع تغذيه منفي
شكل (۲۱-۵): شكل موجهاي رگولاتور باك- بوست
شكل (۲۲-۵): تنظيم فركانس دوره كار بوسیله IC 555
شكل (۲۳-۵): نماي شماتيك مدار ديجيتال
شكل (۲۴-۵): نمودار گردشي برنامـه نرم افزار ي
شكل (۲۵-۵): تبديل ولتاژ به جريان
شكل (۲۶-۵):تهیه و تولید منبع تغذيه منفي در مدار ديجيتال
فهرست جداول
جدول صفحه
جدول (۱-۲): ابعاد استاندارد صندلي چرخدار
چکیده:
معلوليت دگرگوني هايي از نظر آناتومي فيزيولوژي در بدن شخص ايجاد مي كند كه در يك مقطع شخص بيمار محسوب مي شود. اما بعد از بهبود فردي است كه عليرغـم داشتن ضايعه بايد زندگي طبيعي داشته باشد. صندلي چرخدار وسيله خوب ي جهت كمكهاي فيزيكي به افراد معلوليت دار مي باشد و به آنها در انجام امور شخصي تا میزان زيادي استقلال مي دهد . صندلي چرخدار افزايش كارآيي فرد باعث عارضه عوارض احتمـا لي نشود. به دليل اشكالات موجود در صندليهاي چرخدار فعلي، مصرف كنندگان دچار عوارض مختلفي مي شوند. به عنوان مثال تقريباً نيمي از افرادي ك به طور دائمی از صندلي چرخدار با نيروي رانش شخص مصرف مي كنند از درد در مفاصل شانه شكايت دارند [۱۰] تحقيقات وسيعي در زمينه طراحي صندلي چرخدار چگونگي رابطه آن با كاربر در حال انجام است تا ايمني تكنولوژي صندلي چرخدار افزايش يابد. [۱].
۱-اجزاء صندلي چرخدار
يك صندلي چرخدار از چهار جزء اساسي به شرح زير تشكيل شده است:
۱-۱- سيستم نگهدارنده بدن
۱-۲- سيستم رانش
۱-۳- چرخها
۱-۴- اسكلت بدنه
۱-۱-سيستم نگهدارنده بدن:
اين سيستم از سری هايي تشكيل شده است كه بدن روي آنها به طور مستقيم تكيه مي كند و يا نگهدارنده بدن هستند . مثل تكيه گاه پشت، محل نشستن، تكيه گاه ساعد دست، تكيه گاه ساق و زيرپايي.
۱-۲-سيستم رانش:
اين سيستم خود از سيستم هاي محرك، هدايت و ترمز تشكيل مي شود.
۱-۲-۱-سيستم محرك:
اين سيستم حاوی منبع توليد نيرو، وسائل كنترل نيرو، انتقال نيرو چرخهاي رانش مي باشد.
۱-۲-۲-۱- منبع توليد نيرو: نيروي ضروری رانش مي تواند بوسیله آدم يا باتري و يا موتور سوختي توليد گردد.
۲-۱-۲-۱- وسائل كنترل: بخش ي از سيستم محرك است كه مستقيماً با راننده در ارتباط بوده سبب كنترل نيروي اعمال شده مي تواند نيروي عضلاني راننده و يا نيروي ديگري باشد كه توسط راننده كنترل مي شود يا مي تواند تركيبي از هر دو باشد.
۳-۱-۲-۱- وسايل انتقال: مجموعه اجرائي هستند كه نيروي اعمال رانش را از وسايل كنترل به چرخهاي راننده منقل مي كند وسائل انتقال مي توانند مكانيكي، هيدروليكي، نيوماتيكي، الكتريكي و يا تركيبي از اينها باشند. در صورتي كه نيروي رانش توسط منبعي به غير از نيروي عضلاني راننده ايجاد شود، محفظه حامل نيرو جزء سيستم انتقال محسوب مي شود.
۲-۲-۱-سيستم هدايت:
اين سيستم حاوی وسائل كنترل، انتقال و چرخهاي هدايت مي باشد.
۱-۲-۲-۱-وسايل كنترل: سری ي از سيستم هدايت است كه مستقيماً از راننده فرمان مي گيرد.
۱-۲-۲-۱-وسائل انتقال: مجموعه اجزايي است كه نيروي ضروری جهت هدايت را از وسايل كنترل به چرخهاي هدايت، منتقل مي كند.
۳-۲-۲ چرخهاي هدايت: به ۲-۳-۱ مراجعه شود.
۳-۲-۱-سيستم ترمز:
اين سيستم حاوی وسائل كنترل، انتقال ترمز چرخها مي باشد.
۱-۳-۲-۱- وسائل كنترل: سری ي از سيستم ترمز است كه مستقيماً با راننده در ارتباط بوده نيروي ترمز را به وسائل انتقال مي رساند.
۲-۳-۲-۱-وسائل انتقال: مجموعه اجزائي است كه نيروي ضروری جهت ترمز كردن را از وسائل كنترل به ترمز چرخ مي رساند.
۳-۳-۲-۱-ترمز چرخ: اجزايي از صندلي چرخدار می باشند كه نيروي ترمز بين آنها ايجاد مي شود. ترمز چرخ مي تواند به صورتهاي زير باشد: ترمز اصطكاكي كه نيروي ترمز بر تاثیر اصطكاك بين اجزاء نسبت به گردنده ايجاد مي شود. ترمز الكتريكي كه نيروي ترمز بر تاثیر عملكرد در ميدان الكترومغناطيسي بر روي اجزا نسبت به هم گردنده ايجاد مي شود. اين اجزاء با هم ارتباط ندارند يا ترمز هيدروليكي كه نيروي ترمز بر تاثیر عملكرد جريان سيال بين اجزاء نسبت به نیز گردنده مي شود.
دو سيستم ترمز در صندلي چرخدار وجود دارد. يك سيستم، ترمزي است كه راننده بوسیله آن به طور موثر ، سريع و يا آهسته توأم با ايمني سرعت صندلي چرخدار را كم و يا آن را كاملاً متوقف مي نمايد. اينآموزش ترمز مانند ترمز عادي در وسائل نقليه مي باشد. سيستم ديگر، ترمزي است كه جهت ثابت نگه داشتن صندلي چرخدار بر روي سطوح شيب دار حتي اگر راننده صندلي را ترك كرده باشد مصرف مي شود. اينراهنمای ترمز مانند ترمز دستي است.
۳-۱-چرخها:
۱-۳-۱-چرخ راننده: چرخي است كه با سيستم رانش رابطه دارد وقتي كه اين چرخ روي زمين قرار مي گيرد نيروي رانش ايجاد مي شود.
۲-۳-۱-چرخ هدايت: چرخي است كه با سيستم هدايت رابطه دارد وقت ي كه اين چرخ روي زمين قرار مي گيرد نيروي هدايت ايجاد مي شود.
۳-۳ چرخ جلوي هرزگرد: چرخي است كه مي تواند به دور خود بچرخد ولی به منظور ايجاد نيروي هدايت نيست.